Együnk magunknak kislányt!
Aki lányt akar szülni, ne egyen sós banánt
A tudományos eredmények részben igazolni látszanak azokat a népi praktikákat, melyeket a születendő baba nemének befolyásolására javasolnak. A lányra vágyó nőknek például le kell mondaniuk a banánról és az ételek sózásáról.
Számtalan „jó tanács” forog közszájon arról, mit tegyen az a leendő szülő, aki akár fiú, akár lány irányában szeretné befolyásolni a természet rendjét. A tudomány mai állása szerint is van abban valami, hogy bizonyos életmódbeli, étrendi tényezők szerepet játszhatnak az utód nemének megválasztásában. Azt mondják például, hogy a nátriumban és káliumban viszonylag szegényebb diéta inkább lánygyermek világra jövetelének kedvez. A legismertebb nátriumforrás a konyhasó, míg nagy mennyiségű káliumot tartalmaz többek között a banán, a szardellapaszta, az olajbogyó, a szalonna, a szalámi és egyéb húskészítmények, a füstölt hering, a rákfélék, a kékpenészes sajtok és a pástétomfélék.
Ezeket az ételeket kell kerülnie tehát annak, aki szíve szerint inkább rózsaszínre szeretné festeni a babaszobát. Ehelyett olyasmit érdemes fogyasztania, ami nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot és magnéziumot. Sok kalcium van például a joghurtban, a kemény sajtokban, a rebarbarában, a spenótban, a tofuban, a mandulafélékben, a zabkásában, a brokkoliban és a citrusfélékben, míg gazdag magnéziumforrást jelent a kesudió, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a fügefélék és a hüvelyesek.
A hollandiai Maastricht Egyetem kutatói ugyanakkor azt is bebizonyították, hogy a gyermek neme szempontjából teljesen közömbös, mit eszik a leendő apa.
Nem mindegy ugyanakkor, milyen gyakran él a pár házaséletet: a holland kutatók rendszeres együttléteket javasolnak azoknak, akik lányt szeretnének. Ugyanakkor arra intenek, hogy a peteérés előtti és utáni napot hagyja ki a gyerekre vágyó pár.
Ne higgyük, hogy a nagymamák és dédmamák kikérdezése alapján fogalmazták meg fenti javaslataikat a hollandok. Megállapításaik ugyanis egy öt éven át tartó vizsgálatból származnak, melybe 172 nyugat-európai nőt vontak be. Olyan 23 és 42 év közötti nők vettek részt a vizsgálatban, akiknek korábban fiúgyermekük született, és másodjára kislányt szerettek volna. A cél érdekében a fenti ajánlások alapján összeállított étrendet írtak elő számukra. A szigorú étkezési szabályok miatt sajnos sok nő idő előtt kilépett a vizsgálatból. Siker koronázta ugyanakkor annak a 21 nőnek a kitartását, akik követték az utasításokat: a 21-ből 16 nő valóban kislánynak adott életet, ami 80 százalékos eredményt jelent!

A kutatók szerint vizsgálatuk újabb tudományos bizonyítékkal szolgált arra, hogy az étkezés és a házasélet időpontja egyáltalán nem közömbös a születendő gyermek neme szempontjából. Eredményük megerősíti azokat a korábbi megállapításokat, hogy a férfi kromoszómát hordozó spermiumok bár gyorsabbak, de rövidebb élettartamúak, ezért érdemes kerülni az intim együttléteket a peteérés körüli néhány napban, amikor a „fiú” hímivarsejteknek nagyobb az esélyük a célba érésre.
Nem vagyunk persze egyformák, hiszen vannak, akik még ennél is tovább mennek, és a modern technika eszközeit sem haboznak bevetni a kívánt nemű utód érdekében, míg mások a fenti praktikákat is megengedhetetlen beavatkozásnak tekintik a természet rendjébe.
Gyermekévek Medical Tribune






