Fokozza az inzulin iránti érzékenységet
Egyen mandulát cukorbetegség ellen!
Kevésbé kell számítania 2-es típusú cukorbetegség kialakulására annak, aki sok mandulát fogyaszt. Amerikai kutatók annak tulajdonítják a jótékony hatást, hogy a mandulában lévő anyagok hatására javul a sejtek inzulin iránti érzékenysége.
A mandulafogyasztás véd a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegség bizonyos formái ellen – közölték a New Jersey-i egyetem kutatói a közelmúltban. A Journal of Americal College of Nutrition című lapban nyilvánosságra hozott vizsgálatukban 65, úgynevezett prediabéteszben szenvedő felnőtt betegnél nézték, hogy a sok mandulát tartalmazó étrend miként befolyásolja a prediabétesz diabéteszbe való átmenetében szerepet játszó tényezőket. (Prediabétesz: amikor a vércukorszint meghaladja a normális értéket, de még nem olyan mértékben, hogy valódi cukorbetegség fennállását véleményezhetnék.)

Kiderült, hogy a sok mandulát fogyasztó csoportban kedvezően alakult a vérzsírok szintje, és javult a sejtek inzulin iránti érzékenysége is, szemben a csonthéjasokat nem fogyasztó résztvevőkkel. Ennek azért van jelentősége, mert az összes diabéteszes eset körülbelül 90-95 százalékát kitevő 2-es típusú cukorbetegség egyik fontos eleme éppen az inzulinérzékenység csökkenése. Az inzulin relatív hiányában a sejtek nem képesek felvenni és energiává alakítani a cukrokat, így a vérben megemelkedik azok szintje.
A kutatást vezető dr. Michelle Wien biztatónak tartja, hogy a 2-es típusú cukorbetegséghez hasonló idült kórképek előfordulása is befolyásolható az étrend megfelelő alakításával. Ez annál is inkább reményt keltő, mert Európában közel 55 millióra tehető a cukorbetegek száma.





